Το ενδιαφέρον του κ. Μητσοτάκη για την Μακεδονία και τη Θράκη περιορίστηκε στην αναφορά του στην πρώτη του ομιλία επί των προγραμματικών δηλώσεων, η οποία χωρά σε μια παράγραφο.
Απών από τη λίστα ομιλητών και – ο κατά τα άλλα λαλίστατος στον Τύπο υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Θόδωρος Καράογλου. Αλλά στο βήμα θα είχε απέναντί του τον Κ. Βελόπουλο για να του θυμίζει τι έλεγε προεκλογικά για την Συμφωνία των Πρεσπών.
Εξάλλου, τι περισσότερο θα είχε να συνεισφέρει ο υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης πέρα από γενικόλογες αναφορές, αναμασήματα ευχολογίων που έχουν ξανακουστεί από τα χείλη το; Και στο παρελθόν ο κ. Καράογλου υπήρξε ένοικος του Διοικητηρίου επί κυβερνήσεων της ΝΔ. Γιατί τότε δεν κατάφεραν να καταστήσουν το Διοικητήριο “Στρατηγείο της Ανάπτυξης”; Μήπως τώρα τα σκέφτηκαν; Τώρα που ανακάλυψαν ότι στη Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα ταιριάζουν η εξωστρέφεια και η ανάπτυξη; Τώρα που άρχισε να τους… αρέσει η συμφωνία των Πρεσπών; Τώρα που τους στέρεψε η πηγή της πατριδοκαπηλίας και δεν μπορούν άλλο να επενδύσουν στον διχαστικό λόγο, τη ρητορική του μίσους και τον σκοταδισμό; Τώρα που συνειδητοποίησαν ότι η Μακεδονία δεν χωρά στο εθνικιστικό πουκάμισο που ήθελαν να της φορούν χρόνια τώρα για να την κρατούν καθηλωμένη;
Η ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΜΠΕΙ ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, Η ΝΔ ΑΡΓΗΣΕ… ΜΙΑ ΜΕΡΑ
Η χώρα την προηγούμενη τετραετία για πρώτη φορά απέκτησε “εθνική αναπτυξιακή στρατηγική” με αιχμή του δόρατος τη Βόρεια Ελλάδα. Η εξωστρέφεια, η σύνδεση με τη Βαλκανική ενδοχώρα, οι υποδομές, τα ενεργειακά δίκτυα, τα λιμάνια-σιδηρόδρομοι και οι διακρατικές συμφωνίες κατέστησαν τη Βόρεια Ελλάδα ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο. Στέρεη βάση όλων αυτών αποτελεί η στρατηγική της “Βαλκανικής Συνανάπτυξης”. Συνεκτικό αρμό, η Συμφωνία των Πρεσπών, που επούλωσε πληγές χρόνων, που αποκατέστησε την ιστορία μας, που έβαλε τέλος στον αλυτρωτισμό και τον εθνικισμό, που ξεμπρόστιασε την υποκρισία και την απάτη αυτών που όταν κυβερνούσαν, τα είχαν δώσει όλα.
Οι ισχνές αναφορές της ΝΔ σε έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν στην περιφέρεια Μακεδονίας – Θράκης είναι δηλωτικές των προθέσεων της κυβερνητικής πολιτικής: απουσία σχεδιασμού παραγωγικής ανασυγκρότησης της υπαίθρου, καμία μέριμνα για τον πρωτογενή τομέα (κτηνοτροφία, αλιεία κλπ), ανυπαρξία συγκεκριμένων πολιτικών για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στη Βόρεια Ελλάδα, καμία προοπτική αξιοποίησης και ενδυνάμωσης του ερευνητικού – αναπτυξιακού ρόλου των πανεπιστημιακών και τεχνολογικών ιδρυμάτων της περιφέρειας.
ΤΟ “BRAND NAME” ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ-ΝΔ ΕΙΝΑΙ Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ
Αυτό που απομένει πλέον από την υποκριτική διγλωσσία της κυβέρνησης ΝΔ-Μητσοτάκη σε σχέση με τη Συμφωνία των Πρεσπών είναι η δήθεν άμβλυνση των συνεπειών της και η προστασία των Μακεδονικών προϊόντων. Ωστόσο, μάλλον αγνοούν ότι τα εμπορικά σήματα προστατεύονται με τη Συμφωνία των Πρεσπών, σε αντίθεση με ό,τι ίσχυε εδώ και τριάντα χρόνια. Όπως αγνοούν ότι πλέον προάγεται και η εμπορική χρήση τους και η διεθνής προβολή τους. Η γεωγραφική ισχύς της χώρας, η διεθνής προστασία της ιστορικότητας και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των μακεδονικών εμπορικών προϊόντων, ως άυλων περιουσιακών στοιχείων, εδραιώθηκαν. Ο νέος κύκλος αμφισβήτησης που ανοίγει ο κ. Μητσοτάκης θα αποβεί για μια ακόμη φορά άγονος και άκαρπος.
ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΠΑΙΡΝΕΙ ΑΡΙΣΤΑ
Το όψιμο ενδιαφέρον που επιδεικνύει η ΝΔ για τον διεθνή αναπτυξιακό ρόλο της χώρας συνδυάζει από την μια την υποβάθμιση ή αμφισβήτηση δρομολογημένων έργων, ορόσημων για την Μακεδονία και από την άλλη τις εξαγγελίες για έργα που ήδη υλοποιούνται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ανάπλαση της ΔΕΘ. Το ειδικό χωρικό σχέδιο για το νέο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, υιοθετώντας σύγχρονες βιοκλιματικές και αρχιτεκτονικές προδιαγραφές, καθιστά την ΔΕΘ ακόμη πιο σύγχρονη, λειτουργική, διεθνοποιημένη, εξωστρεφή, έναν ισχυρό οικονομικό πυλώνα της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ως προς την πορεία υλοποίησης του έργου, το 2019 έγινε η προκήρυξη, ακολούθησε ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, το 2020-21 θα πραγματοποιηθούν οι τεχνικές μελέτες και μέχρι το 2026 θα ολοκληρωθεί η κατασκευή.
Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ;
Η άμεση, καθημερινή και συνεχής επαφή των πολιτών, φορέων, δήμων, πανεπιστημίων κ.ά. που ανέπτυξε το Γραφείο Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, απαξιώνεται πλήρως από την κυβέρνηση της ΝΔ. Μια ακόμη σημαντική πρωτοβουλία της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και του Αλέξη Τσίπρα, με ορατά αποτυπώματα προσφοράς στη Μακεδονία και τη Θράκη, ενεργό δράση σε ζητήματα κοινωνικής πρόνοιας, πρωτοβουλίες κοινωνικής αλληλεγγύης και παιδείας, ενίσχυση του έργου των υπουργείων, εξασφάλιση χρηματοδοτήσεων και επιτάχυνσης πολλών έργων υποδομής, δεν χωρά στην ατζέντα και τον σχεδιασμό της ΝΔ.
Η ΝΔ ΕΧΕΙ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΑΣΘ H΄ ΤΟΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΤΟΥ;
Ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, αφού παρουσίασε μια απαξιωτική εικόνα του ΟΑΣΘ και αφού περιορίστηκε στο να προαναγγείλει την αλλαγή της διοίκησης που ορίστηκε για την εκκαθάρισή του, απέφυγε να ξεδιπλώσει το σχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη.
Ανυπαρξία σχεδίου; Σχέδιο επαναφοράς πρακτικών και προσώπων από το σκοτεινό παρελθόν; Από ποιον ενημερώθηκε ο Υπουργός και ποια στοιχεία έλαβε υπόψη για τον ΟΑΣΘ; Σίγουρα όχι από τη διοίκηση εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, καθώς ουδέποτε της απάντησε για τα στοιχεία που του απέστειλε, στοιχεία που ουδεμία σχέση έχουν με τη “δραματική εικόνα” που παρουσίασε ο κ. Καραμανλής.
Όπως σε σχέση με τον αριθμό λεωφορείων του θερινού μειωμένου προγράμματος (μέσος όρος περασμένης εβδομάδας: 290-315 οχήματα), την λειτουργία τηλεματικής, τις έξυπνες στάσεις και τα τα συστήματα των λεωφορείων (εφαρμογή συστήματος με το μισό κόστος από πριν). Ή σε σχέση με την κοινωνική προσφορά του ΟΑΣΘ και την μεταφορά ΑΜΕΑ, ανέργων κλπ.
Από τον κ. Καραμανλή δεν ακούσαμε κουβέντα για το σχέδιό του και της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τον ΟΑΣΘ, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία εκκαθάρισής του.
Ποιο αλήθεια είναι το σχέδιο τους; Τι θα κάνουν με την εκκαθάριση; Θα συνεχιστεί και από ποιους;
Μήπως από στελέχη με τα οποία γνωρίζονται καλά από το παρελθόν και που γνωρίζουμε καλά το παρελθόν τους; Μήπως αυτούς που οδήγησαν τον ΟΑΣΘ σε πλήρη απαξίωση;
Μήπως απλά θα αξιοποιήσουν αυτούς που συστηματικά προσλάμβανε ο παλιός ΟΑΣΘ με τα ραβασάκια των τότε και τώρα υπουργών και βουλευτών της ΝΔ;
Δώρα Αυγέρη – Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β’ Θεσσαλονίκης, Αναπληρώτρια Τομεάρχης Εσωτερικών για θέματα Μακεδονίας – Θράκης